• Inspiratie-avond Caritas West-Vlaanderen

Inschrijven kan tot en met dinsdag 10 november 2020

Atrium Mariasteen, Koolskampstraat 24, 8830 Gits

Onze Positieve Gezondheid

Luc Van Gorp is voorzitter van CM Gezondheidsfonds. Tijdens deze inspiratieavond neemt hij u op authentieke wijze mee in zijn verhaal van Positieve Gezondheid. Niet alleen zal hij vertellen wat Positieve Gezondheid voor hem inhoudt, maar waarom het zo belangrijk is om samen te streven naar meer levenskwaliteit voor iedereen.
    Ook religie is onlosmakelijk met gezondheid verbonden. Naar het voorbeeld van Nietzche wordt de grote gezondheid geplaatst in een religieuze traditie die het bestaande christendom dwingt tot nadenken over de toekomst. In een veranderende wereld vol spanningsvelden is het nochtans niet eenvoudig om duurzame, dynamische gezondheidsstappen vooruit te zetten.
    Toch is dat hetgene wat CM Gezondheidsfonds elke dag doet, vanuit solidariteit, kwaliteit en duurzaamheid.
    Doorheen zijn eigen leven- en geloofsverhaal is Luc Van Gorp er steeds meer van overtuigd geraakt dat een actueel vernieuwd begrip van christelijk geloof verbonden aan gezondheid mogelijk is.

Klaar om samen mee te reflecteren over wat gezondheid is? Hoe Positieve Gezondheid onze visie verandert en wat dit betekent in de realiteit om individueel en collectief mens te blijven worden?