• Ruimte voor troost

Inschrijven kan tot en met donderdag 21 oktober 2021

Grootseminarie, Potterielei 72, 8000 Brugge

Intersectorale vormingsnamiddag voor pastores.

De covidpandemie maakte dat afscheid nemen en rouwen vaak anders gebeurde dan voorheen. Tegelijk waren we ons nog nooit zo bewust van de nood aan een zinvol afscheid en samen troost zoeken in het rouwen. We onderzoeken hoe troostplekken een (stukje) antwoord kunnen bieden.

Na een algemene inleiding die een kort overzicht biedt van een reeks bestaande initiatieven, splitsen we ons op in deelgroepen.
    Pastores die willen nadenken over het opstarten van een troostplek gaan samen aan de slag en een andere groep zoekt naar nieuwe ideeën om een bestaande troostplek 'warm' te houden.

• Pastoraal voorbij woorden

Inschrijven kan tot en met donderdag 10 februari 2022

Grootseminarie, Potterielei 72, 8000 Brugge

Deelnemers twee werkwinkels naar keuze volgen. Gelieve bij inschrijving de keuze door te geven.