Vormingen

  • Klantgerichtheid voor onthaalfunctie

    Inschrijven kan tot en met dinsdag 18 april 2023

    Datum

    Locatie

    Zorgeducatiecentrum Zevenkerken, Zevenkerken 4, 8200 Sint-Andries

    • Klantgericht omgaan: wat is dit?
      • Wat betekent klantgericht omgaan? Waarom zouden we?
      • Collega’s behandelen als interne klanten.
      • Is de klant ook Koning? De plaats van klantentevredenheid en kwaliteit.
      • Reflexen, emotie en nuchter verstand
      • Heeft GDPR invloed op klantgericht omgaan?
    • Moments of truth…
      • De klant en zijn “ik”
        • Behoeften, verwachtingen en persoonlijke belangen bepalen houding en gedrag.
        • Niet communiceren is niet mogelijk. Het belang van een eerste en een laatste indruk.
        • Dringend, belangrijk en andere wapens in de omgang.
      • Het initiatief ligt bij “jou”
        • De missie van het bedrijf, een belofte aan de omgeving.
        • Persoonlijke competenties: geëngageerd positivisme als motor.
        • TEAM work: één beeld naar de buitenwereld.
      • Professionele houding en dynamische assertiviteit
        • Empathie of sympathie? Herformuleren of herhalen?
        • Waarneming of mening? Geweldloze projectiviteit.
        • Neen zeggen. Grenzen stellen. Onprettige boodschappen brengen.
        • Het gesprek beheersen en afsluiten.
        • Professionele houding en dynamische assertiviteit
      • Live communiceren zonder beeld. Waarom een telefoon bijzonder is.
        • Voorbereiding van een (telefoon)gesprek.
        • Wablieft? Duidelijkheid en eenduidigheid aan de telefoon.
        • Hallo? 10 telefoontips tijdens het gesprek.
        • Hier het automatisch antwoordapparaat van ... We zijn er even niet ...
           
    • Klantgericht op moeilijke momenten. Let op de stijl van communiceren
      • De neen van de klant. Omgaan met bezwaren.
      • Omgaan met klachten.
      • Omgaan met dreigende conflicten:
        • Frustraties
        • Manipulaties en wapens in de communicatie
           
    • Praktijkoefeningen a.d.h.v. rollenspel op basis van voorbeelden vanop de werkvloer
    Meer informatie >